آخرین اخبار   
 

  ۱۵درصد کمبود اعتبار تا بهره‌برداری از «آزمایشگاه...

ایران و کشورهای همسایه‌ی آن در منطقه‌ی کمربند کوه‌زایی و لرزه‌خیزی آلپ ـ هیمالیا قرار دارند و ایران یکی از لرزه‌خیزترین مناطق جهان است. با توجه به لرزه‌خیزی کشور، از سال ۹۱ ساخت آزمایشگاه پیشرفته‌ی زمین‌لرزه آغاز شد، ولی به گفته‌ی رییس پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله، در حالی که ۸۵درصد از اعتبارات این آزمایشگاه پرداخت شده، ۳ سال است که هیچ اعتباری به آن اختصاص داده نشده است و تا بهره‌برداری کامل از این آزمایشگاه، فاصله‌ی اعتباری ۱۵درصدی وجود دارد ... ادامه»

  منبع : خبرگزاری ایسنا
  10:44   دوشنبه 17 اردیبهشت 1403  

  دوره‌ی «ایمنی در عملیات تخریب ساختمان» ـ کارگاه...

به گزارش روابط عمومی شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان، مدیریت آموزش آن سازمان در نظر دارد دوره‌ی «ایمنی در عملیات تخریب ساختمان» را از ساعت ۱۶ تا ۲۰ روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، ۱۸ و ۱۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، به‌صورت مجازی برگزار کند ... ادامه»

  منبع : وبگاه شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان
  09:45   یکشنبه 16 اردیبهشت 1403  

 افزایش بهای سیمان در پی رشد تقاضا

برابر رویه‌ی هر سال، با آغاز فصل بهار و افزایش نسبی ساخت‌وسازها، تقاضا برای مصالح ساختمانی، به‌ویژه سیمان، افزایش می‌‌‌یابد و از این رو، میزان رقابت برای این محصول نیز روند صعودی به خود می‌گیرد. بررسی تالار صنعتی کالای ایران در بازه زمانی یکم تا چهارم اردیبهشت‌ماه نشان می‌دهد که در بازه‌ی بررسی‌شده یک‌میلیون ۵۴۹‌هزار و ۵۰۷تن انواع سیمان در این بازار عرضه شد که با استقبال یک‌میلیون و ۶۱۲‌هزار و ۹۰۶تنی روبه‌رو شد ... ادامه»

  منبع : روزنامه‌ی «دنیای اقتصاد»
  10:09   چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403  

  برای کاهش ریسک زمین‌لرزه، «بمب‌های شهری» را...

 آخرین مقالات   
 

  سازه‌ی پل و ارتعاشات ناشی از بارهای قائم زمین‌لرزه...

عنوان مقاله: بررسی ارتعاشات ناشی از بارهای قائم زلزله و حرکت اجرام روی سازه‌ی پل و کاربرد میراگرهای لوله‌ایِ غیرفعال... ادامه»

 
فرزانه جهانمردی
  دوشنبه 24 اردیبهشت 1403  

 مدلسازی قاب ساختمانی در FLAC2D

عنوان مقاله: مدل‌سازی قاب ساختمانی در FLAC2D و صحت‌سنجی نتایج با SAP / نویسندگان: نوید یگانه، علی اخترپور، جعفر بلوری بزاز... ادامه»

 
احسان درفشی
  دوشنبه 24 اردیبهشت 1403  

 لنگر خمشی سینماتیک در گروه شمع‌ها

عنوان مقاله: عوامل مؤثر در لنگر خمشی سینماتیک در گروه شمع‌ها / نویسندگان: علی سنایی راد، احمدرضا غلامی‌نژاد ... ادامه»

 
سهراب شیروانی‌فر
  شنبه 22 اردیبهشت 1403  

 طراحی کنترلر فعال بهینه‌ی سازه‌ها

 تیر مختلط در قاب خمشی پیش‌ساخته

 شمع‌های توخالی با مقاطع نایکنواخت

 سامانه‌ی نگه‌داری تونل و بارهای زمین‌لرزه

  شبیه‌سازی سه‌بعدی شالوده‌ی توربین‌های بادی...

 روزنوشت ها    
 

 راز سقوط یک پل بخش عمران

13
 سهراب شیروانی‌فر

سهراب شیروانی‌فر ۲۶ مارس ۲۰۲۴، ساعت ۱:۲۸ بامداد به وقت محلی، «پل فرانسیس اسکات کی» در منطقه‌ی شهری بالتیمور، مریلند، پس از برخورد کشتی کانتینری «دالی» سقوط کرد و این رخداد به یکی از رویدادهای پُرحاشیه‌ی ۲۰۲۴ بدل شد، که در این روزنوشت، گزارش تفضیلی این حادثه و حواشی آن را می‌خوانید ... ادامه»

چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 ساعت 11:36 ، نظر بدهید

 نرم‌افزار «دکتر سازه‌ چکر» (CHECKER)، تحولی بنیادین در کنترل طراحی سازه‌ها بخش عمران

13
 گروه نرم‌افزاری سازه

گروه نرم‌افزاری سازه نرم‌افزار «دکتر سازه چکر» برای کمک به مهندسان طراح سازه و مراجع ذی‌‎صلاح در فرآیند کنترل طراحی سازه ساخته شده است و با توجه به این که همه‌ی جوانب الزامات فنی و آیین‌نامه‌ایِ طراحی سازه به گونه‌ای جامع و با ریزبینی در آن گنجانده شده، راه‌حل نهایی و مطمئن برای کنترل سازه‌های طراحی‌شده می‌باشد ... ادامه»

سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 ساعت 13:30 ، نظر بدهید

 علت ریزش سنگ نما و مقاوم‌سازی سنگ بخش عمران

12
 سهراب شیروانی‌فر

سهراب شیروانی‌فر در این روزنوشت کوشیده‌ایم درباره‌ی دلایل ریزش سنگ نما و نیز راه‌های مقاوم‌سازی نمای سازه توضیحاتی ارائه کنیم. پس اگر برای زیباسازی نما از سنگ استفاده کرده‌اید، تا پایین این روزنوشت با ما همراه باشید ... ادامه»

یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 ساعت 15:49 ، نظر بدهید

 تولید مخلوط آسفالتی برای روسازی جاده‌ها با پسماند تصفیه‌ی روغن موتور بخش عمران

10
 م. عمرانی

م. عمرانی پژوهشگران کشورمان مخلوط آسفالتی را بر پایه‌ی پسماند روغن موتور به تولید رسانده‌اند که به گفته‌ی آن‌ها بر پایه‌ی دستاوردهای آزمون‌های انجام‌گرفته، میزان نشر آلاینده‌های این محصول نهایی کم‌تر از حدود اکثر مجاز قرار گرفته است ... ادامه»

یکشنبه 2 اردیبهشت 1403 ساعت 15:15 ، نظر بدهید